geram geram geram !

sabar! sabar jaa! jgn menjerit, nnti gegar bumi! ah, ada aku kisah?? arghhh! (jerit kuat²!) aduh, geram betul aku. mana taknya, td aku basuh baju yg dah lama x basuh tuh! pakai laa washing machine yg ada kat umah ni. machine tu dah lama gila tak guna! so aku dgn bangganya pon masuk laa sume baju² yg kaler cerah dulu sbb klu campur warna takut luntur pulak! then aku just click button then basuh cam bese jela.

then, aku tunggu laa kejap. sekali tiba² machine tu bunyi "tit, tit, tit!" aik, xkan dah siap kot! pelik betol! aku pi check tgk² air dia dah penuh tp machine tu tak gerak²! ape kehalnya dgn machine ni? so aku terpaksa laa basuh cara manual. kene jaga laa pulak air dia! duh, bengang laa! dah laa masa tu nak wat keje lain. tak pasal² nak kene jd pak guard washing machine laa pulakkan! tercabar iman kejap!

45 minit berlalu, bunyi sekali lg! "tit, tit, tit" yes, dgn bangganya aku pi machine tu sbb segala baju dah siap basuh! wahh, lega! aku bukak pintu machine tu, terus terkeluar " Ya Tuhan! asal kotor baju aku nih? arghh" masa tu aku rasa confirm klu pi check darah tinggi, msti naik punya. sbb baju aku yg kaler putih sume kotor gila sbb air karat! Allahuakbar! sabar jela jaa.

p/s: kepada washing machine jenama Haier yg aku syg, terima kasih syg sbb berikan aku kerja yg berganda arini! aku syg kau gila² punya! huh.

2 comments:

  1. tgh bersabar laa ni nadia oii! klu tak sabar, aku dah bakar dah washing machine tuh! selamat laa bukan aku yg punya! duhh.

    ReplyDelete